3 juni 2009

Jag skall INTE rösta pirat.

Jag var hela tiden inställd på att rösta på piratpartiet. I dag tog jag och kollade upp ordentligt vad partiet står för. När det är ett parti som driver så få frågor tycker jag det är viktigt att man kan hålla med om alla. Det upptäckte jag att jag inte kan.

5 års kommersiell ensamrätt
Visst, livstid plus sjuttio år på ett kulturverk är lång tid, men att korta ned den till fem år? Föreställ dig följande; du skriver på en roman i kanske tio års tid, den blir stor, den blir en klassiker, du får betalt... i fem ynka år? Löjligt.
Dessutom, tänk på alla hajar som finns där ute och som kommer att leva på att snika åt sig andras prylar om en sådan lag går igenom. Brrr...

En hel del saker på Piratpartiets hemsida är dessutom felstavade och taffligt uttryckta, men det kan jag väl stå ut med. Däremot kan jag inte ställa mig bakom ovanstående fråga över huvud taget.

Med andra ord får vänstern min röst i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar