26 juni 2009

Dåligt och bra

Världen snurrar omkring. Det är så mycket att göra. Jag måste packa, fixa papper till Drakontia, välja en ny SL till Deatghame (och ärligt talat känner jag mig gnällig, för ingen som ansökt motsvarar helt mina förväntningar), rensa ur massor med saker, flyttstäda, fixa med adressändring, skicka in papper till instanser till höger och vänster och samtidigt gör värmen att min hjärna är så skvalpig att jag börjar bli rädd för att den skall rinna ut genom öronen om jag lutar på huvudet.
Det ser ut som fan här hemma. Jag startar hela tiden nya projekt utan att avsluta de tidigare dessutom. Jag vet inte vad i helsike jag skall ta mig till faktiskt. Dessutom stressar jag upp mig av allting. Fortsätter jag så här får jag magsår. Jag måste sluta skjuta upp saker. Högen jag knuffar framför mig börjar bli alltför stor.
Det är jobbigt att inte vara sjukskriven längre. Världen är så mycket mer påtaglig, kraven är högre, andehämtningen snabbare. Jag vill inte falla tillbaka igen.

Saker som är bra;

- Jag flyttar om mindre än två månader. Jag flyttar många, långa mil, till Kalmar. Till skola och en stor trea med balkong, tre katter och Kärleken.

- Bamse mår bättre och stolpar inte omkring som en tvåhundra år gammal zombie längre. Han sover visserligen mycket, men det kan han få med tanke på att han i alla fall är över nittio hundår nu.

- Träffade O. häromdagen och vi kunde umgås utan att börja bråka, gråta eller tjafsa. Det kändes bra.

- Massor med rollspel i sikte!

- Och självklart, det viktigaste av allt, jag har ju trots allt hittat Kärleken, något jag tror är få förunnat på det här planet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar