14 maj 2009

Huvudvärk och projekt

Så många projekt jag vill sätta fart med, men så lite tid och ork. Huvudet värker omåttligt och snart är det dags för styrelsemöte. Katten sitter med ryggen vänd mot mig och jag lyssnar på Wasp medan jag sneglar omkring mig och inser att jag måste städa igen. Det är ett fasligt städande hela tiden.

Jag har sett ett par av Potter-filmerna på senaste och får sådan hemlängtan. Jag känner verkligen i djupet av min själ att det är där jag hör hemma. Där jag borde vara. Sedan tar filmen slut och så sitter man här igen. Framför en dator. I en jävla lägenhet. I ett jävla bostadsområde i Örebro. Synnerligen frustrerande.
Får göra vad jag kan för att hålla magin levande i livet. Skall i dag starta min första kollektion av trollstavar och senare i natt hoppas jag på att kunna måla lite. En ofärdig tavla står och blänger på mig från arbetsbänken. Den är bra på att blänga, men sämre på att bli färdig. Måste skaffa fler piprensare också, och göra filmen om de senaste dockorna och göra fler dockhuvuden och.... ja, ni förstår. Det är en hel del som skall göras och det tycks bara bli mer hela tiden, hur mycket jag än gör.

Jag försöker ta det lugnt dock. Panik har aldrig gynnat någon. Nu skall jag äta huvudvärkstabletter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar