19 nov. 2008

På fri fot

Väskan står färdigpackad i hallen och mp3-spelaren är laddad med en salig blandning av Draco and the Malfoys, Debussy, Voltaire och Prodigy. Extra batterier ligger i handväskan. Om mindre än två timmar går tåget och om en halvtimme skall jag traska iväg till bussen.

Det känns konstigt. Jag reser nog för lite nuföritden, för det känns verkligen väldigt konstigt. Jag har någon slags resfeber, jag glöder och känner mig självlysande. Det känns som om jag faktiskt lever för omväxlings skull.

Fast jag kommer sakna Oscar och jag kommer att sakna sena nätter på Second Life med Tomb. Däremot kommer jag att få träffa så mycket folk som jag annars saknar varenda dag, så det väger över till Skånes fördel.

Det är höst. Jag skall ut och resa. Jag drar en lättnadens suck.

Jag är på fri fot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar