24 feb. 2008

Modeblogg anno 1999

Modebloggar är ett fenomen jag inte kan förstå mig på hur mycket jag än försöker. Brudar i ålder femton till tjugofem som skriver om vilka jävla kläder de haft på sig och vad de köpt för plagg på senaste, komplett med bilder och skryt om hur dyrt allt de slänger ut pengar på är.
Jag förstår inte. Vem i helsike bryr sig? Har de verkligen ingenting mer intressant att skriva om så borde de hållas långt borta från alla tangentbord, med våld om så krävs.

När jag var tonåring var jag redan svartrockare. Ett exempel på en modeblogg med nästan tio år på nacken följer härmed:

HAFT PÅ MIG I DAG

En sliten t-shirt med Morbid Angel-tryck som ett ex glömt hos mig.

Fakeskinnbyxor som jag köpt på Myrorna för nästan ingenting.

Svarta kängor som mamma köpte åt mig på skopunkten för hundrafemtio spänn. De skaver!


KÖPT I DAG

Jag behövde färga om håret!

Man kan aldrig ha för många kajalpennor!

Köpte den här svarta kjolen för fyrtio spänn på Myrorna.

FIXAT I DAG

Jag har klottrat på min skinnrock med silverpenna och sedan satte jag fast lite nitar på axlarna.

ÖNSKAR MIG

Jag vill ha fler nitarmband! Får be någon köpa åt mig på Blue Fox när de drar till Stockholm nästa gång.
(På den här tiden var det svårt att få tag i nitar. Internethandeln var inte utvecklad än och det fanns inga butiker i hela Örebro län som ens kunde tänka sig att sälja nitar. Således fick man skicka shoppinglistor med vänner som skulle till större hålor.)

Jag vill ha den här tröjan! Den är så snygg och det är deras bästa skiva!


...alltså, får man verkligen skriva så här tråkiga bloggar?
Dags att införa en ny förbudslag!

3 kommentarer:

  1. *skrockar* Så sant så.. Fast det fanns ju faktiskt nitar ett tag i Örebro, jag köpte två stycken där samt ett halsband faktiskt. =)

    SvaraRadera
  2. säkert min gamla tröja :D /Therma

    SvaraRadera
  3. Faktiskt inte din gamla tröja, sötnos. Jaspers gamla tröja. =) Jag har inte kvar en enda av dina... :(

    SvaraRadera