23 aug. 2021

En magisk drake

 Igår och idag hade jag besök av en magisk drake och som vanligt så kommer man i sällskap av sådana fram till en del viktiga insikter. Mitt självhat har börjat påverka mitt umgänge med folk nu, som i att jag aktivt undviker det. Om inte folk aktivt bjuder in mig till saker och bor i närheten så krävs det enormt mycket av mig att faktiskt ta kontakt för att umgås. Även om någon kommer hem till mig, såsom en magisk drake jag saknat i evigheter så får jag ångest inför det. Jag är rädd att jag skall göra fel, säga fel, vara fel. Jag är rädd för pinsamma tystnader och att jag skall prata för mycket. Jag är rädd att jag skall ligga vaken länge om nätterna sedan och älta vad jag sagt och undra om något av det var alldeles på tok för fel. Jag är rädd att vara fel. Det känns inte bra. Jag vet inte hur jag skall orka med att ha det så här, så jag hoppas att det släpper snart.

Givetvis blev besöket av draken alldeles magiskt och jag är så lycklig över att ha hen i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar