2 maj 2014

Pärlhyacint

I går var jag och Einheri ute och fifflade på odlingslotten. Där finns ett litet blomsterland där jag grävt ned spännande lökar jag hittat på närliggande villaområdets kompost och spritt ut lite frön. Tre blommor blommade. En av dem var en påsklilja, vilket jag lyckligtvis känner igen. En annan var en liten blålila sak som jag inte kan minnas att jag satt dit. Det visade sig med andra ord att ett par av lökarna som jag petade ned förra året var pärlhyacinter! Vinst! Otroligt söt liten blomma. Min plan är att fortsätta gräva ned saker och strö ut frön och sedan lära mig namnen på de blommor som faktiskt tittar upp.

1 kommentar:

  1. Åh, pärlhyacinter är så otroligt fina! :) Mamma har sådana som ramar in en hel rabatt hemma i föräldrarnas trädgård och det är så himla fint där på våren när allting blommar. Synd bara att de inte blommar så länge :/

    SvaraRadera