4 aug. 2012

Griftefrid

I dag skall jag radera ditt nummer från mobilen. I dag, eller kanske i morgon.
Det tog mig ett år att få reda på att du är död. Ett år då jag ibland funderat över varför du inte hörde av dig längre. Så lång tid brukade det inte gå.

För även om du var paranoid och lite galen så hade du också en förmåga att få allt att verka möjligt och världen att bli överskådlig och fantastisk på samma gång. Även om jag ibland ville undvika att svara när du ringde så kunde jag inte låta bli, för du hade alltid något spännande på gång.

Det tog mig ett år att få reda på fakta, men det kommer ta längre tid att förstå. Du kändes ofta som om du inte ens var på riktigt, lite som en knäpp låtsaskompis som berättade om strålande äventyr och vansinniga planer. Planer som verkade fullt troliga helt plötsligt.

Och ja, ibland skrämde du mig och många gånger skakade jag bara på huvudet åt dig, men du var i alla fall aldrig någonsin tråkig, vilket är mer än man kan säga om de flesta människor.

Vila i frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar