29 sep. 2011

Min favorittid på året

Av: Angela Taratuta
Jag älskar hösten. Sommaren är varm och jobbig, men hösten passar mig perfekt. Vandra bland nedfallna höstlöv insvept i sjalar och koftor eller sitta på ett café med en god vän och dricka varm choklad. Vinden och regnet och färgerna. En god bok och en filt över knäna medan regndropparna smattrar mot balkongfönstret. Pumpasoppa, Halloween och den mysiga och underbara julen att se fram mot. Underbart!

Vilken är din favoritårstid, käre läsare, och varför?

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också hösten bäst, av samma anledningar som du. Plus att jag inte gillar starkt ljus och jag är pollenallergiker.

    Synd bara att Halloween aldrig riktigt fick fart i Sverige.

    Vad gillar du att läsa när regnet faller och mörkret äntligen omfamnar oss igen?
    Jag läser nästan uteslutande Fantasy :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloween får mer och mer fart efter vad jag sett de senaste tio åren i alla fall. Om ytterligare tio år kanske det börjar dyka upp pumpor även i mellansverige (hoppas, hoppas).

      Jag läser också helst fantasy, gärna med lutning åt urban fantasy. Verkligheten har jag ju utanför dörren, så jag läser helst om annat än den. =)

      Radera