13 nov. 2009

Drottning Byxlös reser till Vilda Västern

I dag drar jag till den vilda västern... eller njah. Jag drar till Skåne i alla fall. Skall bli hemskt roligt att träffa Micke (officiellt känd som Björns-spelare-Micke eftersom jag känner så många Micke att alla fått olika titlar för enkelhetens skull) igen.
Det som trilskas nu är att jag försöker packa och inte på några villkor kan hitta mina byxor! Jag har hittat träningsbyxor, ridbyxor, kritstrecksrandiga kostymbyxor, enkla svarta kostymbyxor, kortbyxor, skinnbyxor och ett par trasiga jeans tillhörande min Brujah-karaktär Pitbull, men inte någonstans syns de byxor jag verkligen letar efter.
Om vi skall ut och skjuta och eventuellt fiska om det inte är för kallt vill jag knappast stå där i perfekt strukna kostymbyxor eller en lång kjol. Det lutar väl åt att träningsbyxorna får leka officiella byxor.
Varför äger jag inga jeans? Svaret på detta är att jag aldrig någonsin hittar jeans som passar mig, och den enda gång jag hittade några som satt okej så slängde jag dem ett halvår senare för att jag inte hade någon användning för dem. Detta är varför jag hatar att slänga saker, för nu sitter man här och ångrar sig så grovt.
När hände detta? När började jag äga massor med snygga byxor, men inga jeans? När började jag äga bara kläder som fungerar i stan? När började jag ha ett tiotal skodon, men inga gummistövlar, träskor eller enkla, praktiska kängor så långt ögat når? Det gör mig jävligt irriterad på mig själv.
En sak jag önskar mig i julklapp är någon som vill bjuda mig på ett par jeans, och följa med mig för att prova ut dem och trösta mig när de inte passar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar