24 sep. 2009

IRL-servern

Hittade en gammal samtalslogg som jag verkligen vill dela med mig av:

Kultist säger:
Alltså. *blänger mot MSN* För övrigt så tjatar Nina om att hon inte alls kan sova nu heller och att skolan går åt skogen och jag tycker att hon Aldrig är online nuförtiden. Har hon skaffat ett alternativt liv utanför nätet? Jag har hört talas om sådant, men kan det göras?
Ziploc säger:
annat än internet?
vad pratar du om?
Kultist säger:
Alltså, det är typ en spelserver som kallas IRL. Den skall vara hemskt skum.
Ziploc säger:
aldrig hört om
Kultist säger:
Fast det är typ svindyrt att spela och man levlar skitsällan. Dessutom är de flesta av de items man plockar upp helt värdelösa.
Det värsta är att det är svinseriöst rollspel och dör man så är man inte ens välkommen tillbaka annat än i undantagsfall.
Ziploc säger:
varför skulle någon vilja spela där?
kanske är där alla mina vänner finns...
Kultist säger:
Hm... få se. Är dina vänner sällan online samtidigt som du? Sover de på nätterna? Tror de inte på jultomten? Då är det rätt troligt att de spelar borta på IRL.
Ziploc säger:
oh shit, allt stämmer
jag tror jag måste prova det där
kanske bara för en dag
Kultist säger:
Noooooooooooooooo!
IRLs megabot Verkligheten2008 är skitgrym på att hålla fast användare och inte låta dem logga ut.
Ziploc säger:
men jag får väl dra en Tobbe och dra mig ur innan jag är fast
eller lite efter att jag är fast
det är jag väldiugt bra på
Kultist säger:
Ah, tja jag vet inte V-08 är riktigt tuff. Du borde nog ta med dig ett hagelgevär och lite sunt ovett. Enda sättet att klara det.
Ziploc säger:
okok, men hur får man tag på ett hagelgevär på IRL servern?
Kultist säger:
Det är i och för sig rätt krångligt. Först måste man köpa något som kallas ”visakort” och sedan måste man gå en lång kurs och sedan en kurs till. Sedan blir man upplevlad till ”Jägare” och då har man rätt att köpa ett vapen för ”visakortet”.
Ziploc säger:
aaah, krångel
jag ska ju bara vara inne ett tag
om jag skaffar det där så kanske jag blir motiverad att använda det mer och då kan jag bli fast
Kultist säger:
Jag tror det finns en gratisserver, men då får man bara spela rasen ”Hemlös” och typ inte äga något.
Ziploc säger:
intresant
jag loggar in imorgon då
så rapporterar jag hur det var sen på kvällen
Kultist säger:
Om du kommer ur, ja. Jag håller tummarna för dig. Akta dig för de riktigt seriösa bossarna som finns på nivåerna för ”Hemlös”. Tror en heter ”Socialnämnen”, den är rätt maffig.
Ziploc säger:
mkay
läste på lite nu
man kan tydligen spela ”arbetslös” också
det verkade rätt enkelt
inga plikter
men det fanns dock en chans att man neggolevlade ner till hemlös
Kultist säger:
”Arbetslös” är ju skitläskigt. Det finns en dungeon på lvl 2 som är helt plottrad med ödlor som försöker tvinga en att utföra quests åt dem, typ ”Söka jobb” och i värsta fall straffnivån ”Datortek”.
Ziploc säger:
läste om ett träsk man kan fastna i, kallat ”arbetsförmedlingen” och för att komma ur måste man tydligen levla och shit
Kultist säger:
Träsket ligger ju i den grottan! Ödlorna arbetar för urkraften ”Arbetsförmedlingen”. Alltså, jag måste erkänna att jag testade en gång för länge sedan. Jag har fortfarande allvarliga men.
Ziploc säger:
wow
vi får se vad det blir, har inte så mycker pengar. så det blir väl hemlös, studerande eller arbetslös
Kultist säger:
”Gatumusikant” fungerar bra annars om man har de skills som behövs. Ibland kan man köpa upp dem i starten, men annars är det levlande som gäller där också.
Men, fan. Jag testar att logga på i morgon också, så gör vi en re-check i morgon kväll här. Och dyker du inte upp måste jag skicka över någon som drar ur sladdarna, okej?
Ziploc säger:
check

------------------------
Nästa dag
------------------------

Ziploc säger:
jag var inloggad i en halvtimma på IRL. det kostade mig 4188kr
så jag loggade ut
ska in imorgon igen
Kultist säger:
Shit. Skall du verkligen tillbaka dit?
Jag testade att vara inloggad några timmar faktiskt. Fick låna ett "Sjukskriven"-konto. Har testat att tampas med några monster som såg ut som tvättmaskiner, testat att höja mina skills i bakning och gick på en quest med en hund.
Ziploc säger:
coolt, och du klarade allting?
Kultist säger:
Måste logga in igen om en halvtimme och hämta min reward för tvättmaskins-fighten, men annars gick det rätt bra. Questen kostade iof ett par hundra, men det kändes rätt värt det för att kunna höja min skill i bakning och matlagning.
Ziploc säger:
det gick bättre för dig alltså. JAg loggade in som arbetslös och upptäckte att man inte får något nytt guld då.
men jag måste logga in imorgon och gå på ett quest med ett team för att försöka levla upp till "anställd". sen så tror jag det buggade sig, för jag måste betala 256kr annars försvinner all el och då kan jag inte vara inloggad på internet och då är jag fast i IRL för alltid
jag ska prova logga in ikväll för jag hittade ett sidequest som hette "titta på film" det ska jag göra med Alex som tydligen spelar där rätt ofta
hon är lvl 3 Studerande
Kultist säger:
Har du skills nog för att levla till "Anställd" då? Jag håller tummarna dock.
Gah! Fast IRL för alltid! Det är den där jävla boten Verkligheten igen. Den är helt sjuk, jag varnade dig ju!

"Titta på film" är rätt okej. Oj... orka levla Studerande, det är ju hur segt som helst.
Ziploc säger:
men det var lite värt
fick kontakt med vänner som inte är inne på internet så ofta
alla spelar IRL
fattar inte varför
Kultist säger:
Jag sa ju det! Jag har inte så många vänner kvar på IRL-servern. Det känns rätt bra. Förutom de som fastnat där helt, men de är ju inte vänner längre. Det finns folk som liksom bygger upp hela liv där. Läskigt.
Ziploc säger:
ush
fick dock kontakt med Ben
han spelar där hela tiden nästan
han är lvl 1 soldat
Kultist säger:
Skumt, jag förväntade mig mer att han skulle välja att lira "Arbetslös" eller något. Hur går det för honom?
Ziploc säger:
bra tror jag
idag utförde jag quest åt honom
så jag fick massa xp
men det var ett sånt där specialquest som kostar pengar
jävla dryga admins som kräver pengar så att man kan levla snabbare
Kultist säger:
Mm. Jag har försökt att bara segla omkring och gratisspela så mycket som möjligt, men det är ju verkligen löjligt många specialquests överallt.
Ziploc säger:
japp, och självklart väljer jag den sämsta speltypen av alla
tydligen så MÅSTE jag gå till den där grottan
"arbetsförmedligen"

(Kultist blir nedloggad som hastigt)

Kultist säger:
Oh shit oh shit oh shit. IRL-servern bara drog ut mig från Nätet!
Ziploc säger:
spooky
snart är du fast där
Kultist säger:
Noo, men däremot måste jag logga in lite där och avsluta tvättmaskins-questen nu. Läskigt med träsket för övrigt. Stod det inte att "Arbetslös" inte hade några förpliktelser utan var rätt fritt spel?
Ziploc säger:
jo, men jag spelade dåligt
var ju första gången
det stod att arbetlös funkade bäst om man var lite erfaren
särskilt om man spelat som studerande förut
men det var ett vanligt misstag också

Efter att ha hämtat tvätt i tvättstugan:

Kultist säger:
YES! Jag levlade i skillen "Huslig"

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt..! Du verkar slippa IRL-servern megamycket. Jag känner att den petar på mig med sina tentakler då och då men i ett helt år nu har jag mer eller mindre sluppit den helt:D

    SvaraRadera