13 jan. 2009

Drömmar

Det jobbiga är sådana dagar när man vaknar upp och är urledsen eller förbannad eller sårad av någon för något de har gjort i drömvärlden.

Exempelvis drömde jag på ett lajv att en kompis gjorde en massa hemska saker mot mig. Nästa dag var jag ur balans och kunde inte spela, för varje gång jag såg honom så hörde jag allt han sagt och såg allt han gjort - i min dröm.
Mina drömmar är på tok för realistiska på det sättet. Jag kan förlåta någon stora oförätter bara för vad de sagt när jag drömt, men likväl kan jag också bli tvärförbannad och få lust att gå och lappa till någon bara för vad de gjort när jag drömt. Värst när man just har vaknat och inte kan skilja minnen från dröm. När de väl är sorterade så har man bara minnena av drömmen att hantera och det kan vara nog så svårt.

I natt drömde jag att Tomb avskyr mig egentligen. Det blev extra skrämmande i och med att han också talade om hur många av mina vänner som egentligen inte är mina vänner utan bara skrattar åt mig bakom min rygg och håller mig som narr. Jag vaknade alldeles ledsen och förstörd och nu kan jag inte släppa det utan hjärnan spelar upp alltihop om och om igen. Det går på repeat och är svårt att skaka av sig.

Turligt nog har jag annat jag måste tänka på. Som att min kappa skall sys klart och jag måste diska lite innan jag skall upp på stan och möta systra mi. Hon kommer hit i dag!

1 kommentar:

  1. Jag känner igen känslan. Dock är det länge sedan jag kom ihåg vad jag drömmde. Jag vet inte om det är bra eller dåligt.
    Ibland är det tur att man har en massa annat att göra än att gå och grubbla.

    SvaraRadera