20 maj 2008

Fezten är nära!

Åter igen är Fezten som Gud Glömde nära. Åter igen regnar det ned återbud över mitt arma huvud. Hela kroppen värker efter helgens jobb på lajvområdet, hjärtat värker av oro över Murkla-katten som fått ett rejält infekterat sår och huvudet värker av tankar på lajv och företag och förening och blä. Mitt i allt detta börjar folk ge återbud.
"Jag har inga pengar" är den vanligaste orsaken.
- Nej, festen har ju bara varit planerad runt den här helgen de senaste TIO åren. Det är ju svårt att förutse.

Men å andra sidan får jag den här paniken VARJE år. För om man har en fest med över sextio anmälda kan man ge sig tusan på att ungefär hälften inte kommer, och att den andra hälften släpar med några människor så att det ändå blir en brakfest utan dess like.

Så jag skall försöka slappna av. Försöka.

Om inte annat har jag sprit nog hemma för att supa mig ned i oblivion djupt nog för att skita i vem som är där och inte är där.

http://www.yvonnediana.se/fezt

2 kommentarer:

  1. Jag har som sagt fastnat som hundvakt. Ni får dricka för mig också o/

    SvaraRadera
  2. Jag och mitt medsläp kommer i alla fall! :)

    / Amy

    SvaraRadera