11 dec. 2007

Home of neverending stuff

Titeln är en bra beskrivning av mitt nuvarande hem. Jag gav mig i kast med att försöka städa lägenheten lite inför julen. Det första att ta itu med var min stackars bokhylla som inte fått någon uppmärksamhet på år och dag. Det är hopplöst! Ju mer jag får ordning på desto fler böcker, tidningar, papper, skrivblock, pennor, rollspel, kortspel, brädspel, pinaler, pryttlar, prydnadssaker, grejjor och allmänt skit hittar jag och jag vet inte ens var hälften av det skall ligga.

Jag vill inte ens tänka på utrymmet ovanpå bokhyllan där jag det senaste halvåret bara kastat upp saker som jag kanske kommer att ha nytta av i framtiden.

Någon gång måste detta hamstrande ta slut. Jag funderar på att samla ihop alla saker jag inte ÄLSKAR och sedan bjuda in alla mina vänner för att låta dem - likt Egyptens gräshoppor - gå igenom alltihop och sedan slänga det som är kvar efter härjningarna.

Så, gott folk... vilka vill ha pryttlar? Datum kommer till de som anmäler intresse... men förmodligen blir det i januari.

3 kommentarer:

  1. Det är intressant.. Precis så har jag det med.. Senast då jag storstäda trodde jag aldrig att det skulle kunna bli stökigt igen. Men det blev det..

    SvaraRadera
  2. Gräshoppor är skiten det. Även fast jag säkerligen skulle hitta på ursäkter för att inte ge bort något av all skit heller då. =)

    SvaraRadera
  3. Jag säger inte nej till att få saker. Speciellt inte av dig. ;) Det borde väl du veta. ;)

    SvaraRadera