17 okt. 2007

Allt är väl

Saker och ting går ovanligt bra just nu och framtiden är fylld med intressanta saker.

I går fick jag ett märkligt brev från försäkringskassan. Eftersom brev därifrån sällan innehåller något positivt var jag först rädd att öppna det - och döm om min förvåning när det visade sig innehålla ett beslut om att jag är berättigad till aktivitetsersättning i två år framöver. Två år.
Först så krånglade de jättelänge och förlängde periodvis och hade sig och nu, pang bom, två år. Det känns som om de inte heller riktigt litade på min förra läkare.

Min kamera har kommit för övrigt, och den är underbar!

I dag var jag och testade en häst som jag nu bestämt mig för att bli medryttare på. Först var jag väldigt nervös eftersom ägaren förvarnade mig om att han var lite tjurig att handskas med, fast hon fick det att låta värre än det var... eller så var det min nojjiga fantasi. Han var i alla fall en riktig sötnos och jag kommer helt klart att fortsätta rida honom. Visst stampade han och slamrade med läppar och tänder i luften ibland, men jag har mött värre och trivdes bra med honom. Ägaren och tjejjen jag red med var också väldigt trevliga. Nu gör det visserligen ont lite här och var, men jag behöver verkligen få lite ordning på min kropp.

Mer träningsvärk lär det bli på tisdag, för då börjar jag med svärdsfäktning dessutom. Mikael har efter idogt övertalande faktiskt fått mig intresserad - såpass intresserad att jag funderar på ett eget svärd ganska snart.

I morgon drar jag ut på äventyr! Natta, den stjärnan, har bjudit med mig på Sweden Rock-kryssningen och det skall bli hur skoj som helst. Är lite nervös (Vad skall jag ha pååå mig??!) och måste försöka röja här hemma innan jag drar. Det känns som om allt händer på samma gång.

På fredag får jag förmodligen besök och på lördag och söndag gäller det att arbeta på lajvområdet igen.

Och i slutet av november/början av december åker jag äntligen till Italien! Tyvärr kunde inte Karin följa med, så jag åker själv. Det blir också ett äventyr som heter duga! Måste kolla om jag kan hitta något bra boende på couchsurfing.com.

Nu måste jag duscha, färga håret, laga middag, packa och boka tågbiljetter för morgondagen!

1 kommentar:

  1. Vad härligt att det händer underbara saker i ditt liv ÄNTLIGEN! Jag är så himmla glad för din skull.

    SvaraRadera