17 sep. 2007

Dagarna går

Dagarna går förbi och jag får inte riktigt grepp om dem. Jag är fullbokad, som vanligt, men ändå känns det som om ingenting riktigt berör. Håller jag på att isolera mig själv inuti mitt eget huvud igen? Jag vet inte.

I helgen var jag uppe med lite folk på lajvområdet och jobbade. Det känns bra att saker går framåt där. Mycket bra, till och med. Nu måste jag bara få klart lajvhemsidorna också.

Har träffat mycket folk på senaste, känns det som. Har en stockholmsresa inplanerad också. Kommer att ta en fika med ett ex, inte vilket ex som helst utan EXET med versaler. Vi har inte sett varandra på åtta år och har inte något kvar gemensamt alls egentligen, men ändå driver nyfikenheten mig till att faktiskt ta den fikan.

Hemma har vi flyttat om, blivit av med helvetessoffan och jag har skaffat två möss. Just nu heter de Thalia-Xena och Imoen. Anledningen till dubbelnamnet är att jag inte helt bestämt mig än. De är underbara. Hoppar omkring och ser söta ut hela tiden.

För övrigt är jag osams med en gammal vän åter en gång. Det känns liksom som om vänskapen med åren blivit urvattnad och falsk. Han respekterar inte mig och jag respekterar inte honom. Den här gången kommer jag inte vara den som tar upp kontakten igen. Det känns inte som om det är värt det. Varför skall jag umgås med folk som inte gör mig glad? Svaret är att ingen anledning finns, jag har så många andra, bättre vänner som känns meningsfulla och ger mig utbyte.

På tal om meningsfulla människor så saknar jag Alv och längtar till helgens lajvområdesarbete då hon förhoppningsvis dyker upp. Det skulle komma en hög annat folk också och jag är själaglad för det i alla fall.

Måste skaffa en ny kudde. Den nya sängen är så mjuk att min gamla kudde är för stor. Vaknar med ont i nacken varje dag.

Jaha. Titta, världens mest ointressanta dagboksinlägg eftersom det inte innehåller något annat än just uppdateringar om mina dagar. Nåväl, nu har jag i alla fall skrivit och ni som inte orkar läsa får en bild att titta på i stället.

Det som verkligen trycker mig just nu kan jag inte skriva om. Typiskt.

Nu skall jag upp på stan och träffa Nna. Nna är bra.

1 kommentar:

  1. Japp, jag kommer i helgen men jag har banne mig inte några grova kläder att nyttja så jag får väl springa runt som en liten prinsessa och pipa istället. ;P Förlåt att jag inte har ringt, lyckas på något sätt att få dagarna att gå utan att veta hur.

    SvaraRadera